blogg = hatkärlek

Antingen skriver jag ett inlägg om hur mycket det snöar mitt i Mars och hur kallt det är, eller så skriver jag ett inlägg som inte har någonting med någonting alls att göra. Alternativ 2 låter som musik i mina öron. (visserligen kommer jag säkert att lyckas nämna hur kallt det är och hur mycket det snöar ändå)

Jag köpte en hylla igår, den är grå. Jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska organisera mina grejer från 3 hyllor till 8, men det löser sig nog med det sedan.

Jag gick ut förut och tog lite kort hipp-som-happ. När jag äntligen hittade något vettigt att ödsla min lediga tid på, så dog kamera-jäveln. Okej, det var kanske inte dens eget fel, snarare batteriernas. Å andra sidan var det kanske lika bra, för när jag var ca 50 meter ifrån dörren började det att cirkulera små blöta snöflingor runt omkring mig. Knappt 2 minuter senare när jag stod i köksfönstret och tittade ut, brakade helvetet lös i form av en snö-storm. Den har dragit förbi nu visserligen, men lämnat ett tunt, tunt lager av snö på alla bilar och tak. Hrm... Jag ska gå bort om någon timme igen och fota mera, då ska det nog finnas okej med ström i batterierna (och förhoppningsvis ingen snö på marken).

Nu är jag då alltså rastlös igen, sysselsätter mig med att måla naglarna och är hungrig.
Är irriterad på att jag tycker att folk som skriver klago-bloggar eller liknande gör något bra. Vänder man och vrider på det en stund så kommer man fram till en massa negativa saker att säga om just de personerna och deras protester mot samhället.
Då har man helt plötsligt vänt på hela situationen och börjat klaga på dem som klagar.
Så om man nu, som jag, tycker att klagomål mot samhället inte hör hemma på internet-bloggar så får man snällt låta bli att vrida och vända på hurvida de människorna gör någonting bra eller inte, för att själv undvika att klaga på någonting. Damn it, jag helt enkelt måste tycka om dem för att rädda mig själv från att ha en dubbelmoral.

En possitiv grej som denna one-way-diskussionen medförde var att jag har hittat mig något som jag näst intill har letat efter: en hat-kärlek

Hitta din hat-kärlek, It's fun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0