Godnatt

   Jag är trött efter dagen som gått; den har varit lång och bra.
Det borde vara "sista-dagen-före-påsklovet"-stämning i skolan fler dagar. Och vi borde få nytt schema varje vecka så att Lars Teng inte hänger med på noterna. Och det borde springa runt kycklingar och skrika hej-vilt som man ska försöka fånga. Och folk borde bjuda på kakor oftare. Det här var nog den första långa dagen i skolan som jag faktiskt har tyckt om. Ett minus är att jag glömde mina nyklar hemma i morses, så jag fick bo i Bidéns skåp. Men det gjorde ingenting, Bidén är ju mysig. (klart att han är!)
   Jag fick inte säga hejdå till Elias *sad*. Klart att vi kommer att sakna dig Loppan!

   Hann nätt och jämt komma innanför dörren innan pappa hade full schå att komma ut till Vartofta. I tell you people - jag har bytt däck. Det är långt mer än vad mor min någonsin varit i närheten till. Fick väl lite instruktioner och halv-hjälp, men gudars, det gick ju. Vi strök runt lite här och var i samhället när vi avklarat jobbet, kollade på vårt gamla hus. I like it.
Sedan körde jag en nöt-väg mellan Varofta och Kättilstorp tur och retur innan vi kom in till stan och hem. Slog mig ner, såg sista biten av Lets dance och åt ungspannkaka. Kom på hur trött jag var och satte mig här (hrm?).

Nu går jag och lägger mig, för nu är Lets Dance-finalen avgjord och mamma sänker tv:n så att man får lite ro till att sova. Snart kommer Roger hem. Snart. ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0