äscher, äscher

Kortfattat om kvällen:
Firade mormors 75års-dag med en brakmiddag på Gondolino, tillsammans med släkten. Gabbi trallade med oss hem efteråt för att fortsätta äventyret vi satt igång. Nadja kom upp. Jag hade en filmkamera. Vi dansade löjligt och skrattade så att vi fick ont i magen. Det blev en toppen-kväll tillslut ändå.

Jag saknar Roger. Hans ögon ljuger aldrig.
Jag är bara trött nu, så jag går och lägger mig.


You remind me of a man

Saker går inte riktigt som jag vill, just för tillfället. Om några veckor känns saker säkert mycket bättre, när jag inte bara har dåliga grejer som dominerar mina tankegångar.

Idag fick jag ett paket med tyskt ekologiskt roobios-te med jordgubbssmak av Dauko. Det var alldeles perfekt till lång-fikat på lunchen. Vi raggade upp Simon också, och tog hans pengar. Sen åt vi snickerskaka och drack ännu mer te. Jag planerade in en helg i Göteborg i min almenacka (tillslut), det blir ett snyggt intro till Paris.


Så.

Jag sitter, väntar. John-Philip spelar något tv-spel och jag sörplar te. Min läpp dödar mig lite för varje klunk jag tar, men det funkar. Har väl blivit av med det mesta av förkyldningen ändå, så jag ska försöka att inte klaga.
Tog mig ner hit, till Karlshamn, i lördags. Såg när Sofie och Jockis dansade också, på vägen ner. Sjukt häftigt med folk som kan dansa egentligen. Det hade varit coolt att kunna menar jag.

Nej, det här blir kortfattat, nu ska jag joina JP och tv-spelet (beautiful katamari tror jag det heter).

Sjuk.

Kall. Varm. Kall. Varm. Just nu varm. Äckligt, jobbigt varm, ungefär som om jag hade suttit i en bastu. Jag har feber och mår skräpigt. Jag är helt utmattad i min kropp, och det känns som om jag sprungit minst två mil. Och jag hostar. Att vara sjuk is the shit, right?

Förlåt, ska inte klaga. Jag har ju sluppit all sorts kräksjuka iallafall. Jag har legat och sovit sen jag kom hem förut. Skulle gått till simskolan med Nibar, men fick låta bli. Jag underskattade nog min sjuka sida när jag gick till skolan i morses.
Gick med mys-klassen och skulle äta semla efter matteprovet. Det slutade med att jag åt winerbröd istället (synd bara att jag inte känner någon smak för tillfället).
Kom hem och såg att jag hade fått min skjorta som jag köpt på tradera. Blev glad, men orkade inte prova den. Ska göra det sen. Sen hade mina och mammas grejer från yves rocher kommit också. Blev väl nöjd, I guess, men mådde mest jättedåligt när jag skulle lukta på parfymer och prova läppstift. Jag får nog ta mig en titt på dem igen imorgon.

Nu vill jag ha lördag.

Larsa och mördarsköldpaddan

Jag är trött och mår lite illa. Jag vill ha lördag, konstaterade jag förut. Jag vill bli hållen om, och hålla tillbaka. Antingen beror illemåendet på att jag vill ha lördag så mycket att jag nästan exploderar, eller, så beror det i värsta fall på att jag lyckats få något kräksjuke-virus. Det sistnämnda är inte helt omöjligt, dock. Det känns som om ALLA har det/har haft det precis. Till och med hon tjejen i Let's dance hade ju det (för er som såg lördagens tidningsrubriker).

Usch. Jobbigt. Det orkar jag inte. Men det skulle vara så typsikt mig ändå. Att få det typ.. på fredag natt.
NEJ MAN SKA INTE MÅLA FAN PÅ VÄGGEN SOM LARS TENGH!

Usch. fick panik när jag skrev så och sprang ut i köket, svalde ett gäng pepparkorn och tog ett glas samarin. Är jag inte i skolan imorgon så.. tja.. Så är jag halv-död.

Så... Någon som kan tänka sig att skjuta (alt. äta upp?) min mentor/historialärare? We will pay good, ok?









Love is old, love is new
Love is all, love is you

RSS 2.0