Vel-sjukan

Herre jösses, jag är ju, som det numera heter, precis kass - ÅH!
Idag är en dag som jag hade bestämt mig för att ta tillvara på ordentligt. Städa mitt rum, kanske hinna med att skissa på något nytt sy-projekt. Well. Jag sitter mitt i smeten på mitt golv, och har inte lust till att plocka av mitt skrivbord. Jag borde verkligen, det ser helt stökigt ut.
Jag och mamma åkte upp till shell förut och fikade med pappa, Danne och självaste Lasse Lejonkung (pappas vänner).  Tanken slog mig nu att det är fredag idag, och att jag är rastlös som.. ja. alltid. Har spenderat större delen av veckan ute i Marka, och nu är jag helt enkelt så torr att jag inte har fantasi nog att komma på vad jag ska hitta på förutom det. Klockan är för jössenam redan kvart över sju, så min dag är väl pretty mush över nu. Ska ju upp och jobba om 7 timmar. Känns jobbigt att jag är för korkad för att fatta att jag faktiskt har ca 5 timmar kvar på kvällen innan sänggång.

Jag måste göra någonting kreativt innan jag blir galen. Måla, sy, skriva, fota, spela, filma? Vad som, bara det är något. Jag har ju möjlighet till iallafall hälften av alternativen. Synd bara att jag är för velig (och torr) för att komma på vad jag vill bara. Suck. Precis kass - ÅH.

deeyih.

Jag är sjuk, fortfarande. Nästan värre idag än innan. Dumt. Har hunnit jobba två nätter, men är ledig inatt, ska bli skönt så att jag kan sova ut.


----------------------------------------------
Je ne suis rien sans toi.

Vem syr med bara raksömmar?

The pretender skränar i högtalarna. Persienerna är fortfarande nerdragna och jag sitter och undrar om jag borde ta en dusch. Jobbade första gången för i sommar inatt. Det kändes som riktig sommar. Det enda som saknades var egentligen en bråkig Roger som inte ville gå upp. Det enda som saknades när jag vakande var också Roger. Blev nojig inför i höst. Jag kommer att dö säger jag ju. Klarar jag inte ens en vecka utan att tycka att det är konstigt så ska det bli intressant att se hur jag klarar av... ja. hur länge det nu blir. Det är inte en fråga om om jag klarar av det, utan snarare om hur.

Behöver ett tips på vad jag kan sysselsätta mig med idag. Varenda jävel tycks jobba (åh så jag skrattar åt dem), och mitt mest förekommande nöje, dvs att sy, är numera inte genomförbart då symaskinen är sönder. Pappa tyckte att jag kunde sy på hans "gamla Bettan" (typ), men jag ratade snabbt det förslaget då han påpekade att den bara kan göra raksömmar. Vem syr med bara raksömmar? Har heller inga målardukar som jag kan sysselsätta mig med, så jag är pretty mush körd idag.



Jag är Hoffe-frälst!

RSS 2.0