Desperado

Okej. Nanna har flyttat, och jag har redan hunnit tycka att Botvidsgatan-huset är tomt. Idag var jag och resten av min famlij hos Gäbbish på hejdå-fika. Hon flyttar på fredag. Surt. Sofie flyttade till Hjo idag. Roger åker om.. Hjälp, om inte alls länge. 1 vecka och 5 dagar. Jag försöker krama honom så mycket jag kan för att på något desperat sätt täcka tiden som han blir borta. Jag tror att jag misslyckas. Min och underbar, världen är stor och vi är små.



Var ute och sprang förut, som en tok. Mamma och Pappa cyklade bredvid. Min astma, eller vad som nu sätter käppar i hjulet för min hals suger. Jag blir aldrig av med förkyldningen som suttit kvar sen i november 07. Det är snart ett år. Jag sitter här och dricker på mitt te och hoppas att det hjälper åtminstone litegrand.

Fredagen bjöd på fika och mys på Norma Jean i Skövde, tillsammans med Dauko och en superny bekantskap vid namn Kate. Kvällens dialog fördes på engelska, då Kate råkade vara en australiensare som bara varit i Sverige i 2 veckor. Det var sjukt intressant att testa på att bruka språket som för min del legat dött en bra stund, eftersom vi i SP06b haft "engelskaläraren som gud glömde" de senaste två åren.

Imorgon är premiärdag för min simskola som jag tillsammans med två tjejer till ska träna nu i höst. Ska bli mysigt och skönt att komma tillbaka i simtränar-rollen igen. Mina måndagar är fulla med grejer mellan 8 - 20 i stort sett framöver, och resten av veckorna är inte mycket bättre. Jag tror att det är bra, för då försvinner tiden och jag får kanske lite lugn och ro i mitt annars oroliga sinne.

Kommentarer
Postat av: Marty

Haha, "engelskaläraren som Gud glömde". Klockrent! Men det dorgliga är att du har rätt.

2008-09-04 @ 21:13:49
URL: http://martyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0