Röda ränder och maxi-yatzy

Nu är det höst, det har jag bestämt. För det är sveinkallt ute och jag har fått för mig att börja använda mörka kläder all of a sudden. Hösten är bra, klädmässigt iallafall. Synd att vi aldrig fick någon sommar bara.

image68


Satt på Juhännas balkong igår kväll / natt. Det var intressant (Din mamma är intressant).
Vi hittade på en 12-minuters-lek som innehöll en massa socker, vi bakade banankola (det var ett jekla bra tag sedan du), och vi sprang två varv runt huset innan Juhänna tyckte att vi skulle leka irländsk julafton.
Sedan - det vill säga efter att Ozzy-katt-fanskapet hade skrämt slag på mig såpass att jag hade lyckats att blåsa i min inhalator - drack vi te och smakade på den halv-frusna banankolan. Godare än vanligt, faktiskt. Det kan ha varit för att vi gjorde utan resept den här gången (Jag är nog kung på improvisation).

Lite senare in på kvällen kände vi oss estetiska nog för att plocka fram gitarrerna och dissa trädgårdsmöblerna. Så det blev ett gäng filtar och några ljuslyktor, samt 4-5 rökelser på Juhännas balkonggolv, vilket var mysigt. Vad synd att Juhännas text-skrivar-cell hade slutat att fungera kvällen till ära då (höhö).



Jag hittade, by the way, en så läskigt BRA affär igår, i Göteborg. Den var nästan, nästan, nästan så bra att jag började gråta. Eller något. Men jevlar!

Kommentarer
Postat av: *Jennie*

Vilken affär?!

2007-09-09 @ 18:00:44
URL: http://nogg.se/jennienielsenholm
Postat av: Anonym

Monki :)

2007-09-11 @ 20:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0