vinklad

Gunned down in a fight, it was a bloody pleasure
though I couldn't walk, I'm not dead.
I smell the pavement.



Vaknade runt 9 och ville inte sova mer. Såg att jag hade fått ett mitt-i-natten-sms, blev glad och varm. Insåg att jag är på riktigt gott humör, efter gårdagen. Ja, om man man bortser från min dators lilla utbrott. Förhoppningsvis håller humöret i sig idag också.

Tycker Mando Diao blir bättre och bättre, allt sedan i torsdags. Det var nog en bra grej att jag följde med iallafall. (jag menar...Gustaf Norén ser ju inte fy-skam ut ...*eyeroll*). Gillar att hitta ny, trevlig musik, that's all.

VINKLAD gott folk. Kom och kolla på oss =)



1000 VOLT
A Night Of Beauty

Carmine Glow

Coloured Mind

Vinklad

ONSDAG 14 MARS, kl: 19
Indräde: 30 spänn


dator-hat

Jag är grymt irriterad / arg / ledsen.
Eller. Nej. mest bara arg. Jag hatar datorer. Min går in för att krossa mig tror jag. Om jag orkar igenom den LILLA mac-support-telefon-kön kanske jag kan få reda på min dators ondskefulla taktik. Nu blev det tyst. fan.

en liten påminnelse till mig själv: 033235880

barnkalas och "kärlek"

"jag ska hälsa från Vallentin att han älskar dig!" var vad Elina fick höra strax innan vi rusade in i badrummet och låste dörren om oss. Äntligen ifred. Vi hade fått springa och kämpa för att undvika diverse puss- och kram- och tafs-attacker från tvillingarna i snart 2 timmar. 13 kan de nog ha vart, och de gick i min kusins klass. Alltså är de inte riktigt på samma nivå som andra i sin ålder. De var inte så LITE fräcka heller.
"kom och sätt dig i mitt knä, så ska vi åka hiss."  Teh hell? 13 år.
Kamera-mobilen dök upp hos den ena, och vad kunde vi göra? vi log såklart fint på kortet. Men när han frågade om mobilnummer hade jag helt plötsligt ingen mobil, och Elina hade bara lånat sin av en kompis. Vi trängde ihop oss på en pianopall för att slippa närkontakt med gästerna på kalaset. Hallå? tanken var att de skulle lyssna på oss, inte stressa ihjäl oss genom att attackera och ha sig.  Jag tror att jag nästan panik-skrattade tillslut över den absurda situationen. Obehagligt. Tänk dig den mest klemigaste, fullaste kille på en fest? mhmmm, iallafall någon kan känna igen sig. Kändes lite som en sådan, I tell you, det var mest bara obehagligt.

Hunger

Var och hälsade på far idag. Han får nog snart komma hem.
Väntar på hambrugare och Sara. Sara förresten, det var absolut inte igår. Hrm. är hungrig och fortfarande åksjuk. Mitt huvud verkar ha stannat kvar hos far i Skövde, men det kommer väl hem sen tror jag.
Jag har, på tal om ingenting, fastnat litegrand för Veronica Maggio, utav någon konstig anledning. Kom på mig själv med att tycka att hennes röst var väldigt behaglig att lyssna på, trots henns radio-plågar-karriär. Havanna Mamma är en klar favorit.

Var hos Jakob en stund igår, upptäckte en likhet mellan oss -> film.   Hädanefter vet jag vem jag ska fråga när jag vill se en bra film. Gentlemans-fasoner hade han också. Fick följe hem och grejer.

Börjar, om jag ska vara ärlig, att längta bort från lovet. Jag vill helst ha lite vardag och Bine och Elias och Erik inräknade i veckan. Känns lite sletet att gå upp klockan 10 varje dag och inte veta vad man ska hitta på. Den har dygns-rytmen gör en så trött och konstig, och nästan illamående, till och från. (Hur jag nästan fick det att låta som om jag var gravid, höhö) Borde skaffa en hobby,som Roger säger, eller så kan jag ju börja måla igen, som Jakob säger. Men jag har ju ingenting att måla ju (än så länge). Men jag tycker det låter som ett bra förslag, vi får se vad jag gör med det bara. Är väl lite lat, men det ingår i lov.

Har jag tur nu är det mat. jag hoppas jag har tur, för jag är brutal-hungrig. ah! också kliar det på mitt öra.

Dagens push

tack elias:
27. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
jenka (HAHA)

varmt mottaget.
Jesper kom nu, ska gå och hyra en film. Ska käka lite våfflor först bara.

later....

Jag: men jesper, har du blivit längre?
Jesper svarar: Jag kanske har plattåskor.
(Jag hör: "Mitt hår kanske är platt i skolan")

Jesper: mm, varannan vecka
(Jag hör: "Jag har hicka")

Jag: om du vill, kan du blanda saft och mineralvatten, då smakar det precis som pizza!

(Jag menar: "...så smakar det som cider")


sovmorgon och kalla händer

that's where I wan't to be


oh daddy, daddy

jag är glad, men samtidigt lite ställd. Befinner mig i Karlshamn, hos underbara Roger. Ska åka hem om en stund, jag vill inte. Jo, jag vill. Måste se hur pappa mår och.. hur mamma mår, hur min bror mår.

men roger: jag är glad över att vara här.

tur att mitt hår går sönder på EN helg *hjärta*

Randig (JAAAAAAAAAAAAAAA!)

Så, nu är jag lugn igen, ingen fara. (Det stör mig) Ingen mer självömkan, jag har en lösning. Jag går till mormor och lånar mangeln som står i tvättstugan. Den hon brukar mangla lakan i.....
Jag är faktiskt riktgit glad nu, wiiiiiiiiie *smile* Goda nyheter är alltid lika roligt!

Det var en bra dag igår, det kvittar vad jag själv tyckte på kvällen. Jag hade fel, ursäkta.
Köpte sköna skor och en kavaj, lyssnade på Justin Timberlake hela dagen. aaah -> Summer loving, set the mood *älskar*. Fick helt oväntat planer för torsdagen den 22:e slängda i ansiktet på mig. Men visst, Elias har lovat att låna mig sitt f-kort så det är Mando Diao som gäller då (yeeey!), med Han-som-har-så-många-namn och Bine. *pågotthumör*

Konstaterade nu att dagen, trots att klockan inte är mer än 15:52, är relativt slut. Jag vill bara gå och sova, är trött efter mina påhitt inatt. Jag tror inte jag somnade förens framåt 3-tiden, för att jag frös så mycket. Häst gav mig förslaget att göra chokladbollar i vinter-myset. Hon har en poäng där. Jag är randig idag, skjorta och grejer. Någon råkade vist påpeka att jag såg bra ut i det, nu får allmänheten ta konsekvenserna..

Internet är överskattat. Jag tycker inte ens om det, men jag sitter här. Jag har hittat några fördelar med att ha det; Gamla vänner tar upp kontakten, och bilder dyker upp, supermysigt i pudersnö-stormen. Sen har jag hittat musik. mmmmmmmm, CDON.

hej, hur mår du?

Jo tack, inte alls. Från att ha suttit och asgarvat på mingus med Bine och en kopp kaffe - till det här. Mina damer och herrar, jag ger er: Jennifer som inte vet vart hon har sig själv.

Även optimister fäller tårar - inombords. Inbördes också kanske, jag vet inte.
Först går det bra. Sen går det dåligt. Smärta som hugger, strålar. "varför?" frågar jag då. Ge mig något jäkla hum om varför. Jag är kort sagt trött på det här. Swooosh upp, swiiiischhh tillbaka ner, "Sluta, jag mår illa!"

Han som finns där, alltid. Den saknaden hugger också nu, minst lika mycket som min kropp gör. Mitt skal. "Why don't you go BURN IN HELL skal-jävel?" Jag är inte riktigt mig själv just nu.

Har du någonsin känt att du bara vill ligga kvar under täcket och gråta? tanken finns där, och man vet inte ens varför. Ingenting är annorlunda, men man känner bara att man måste. Jag gör det aldrig, det finns ingen tid eller anledning till sånt trams. Men ibland känner jag att jag kanske borde, eller vill.  "Håll tillbaka, jag ska inte, får inte."  brukar räcka som mot-argument för mig. Istället blir jag arg och vill bara slåss. Som just nu.

"Vad var det som flög i mig?" kommer jag fråga mig imorgon eller så. Jag kommer inte att veta svaret. Jag är trött och jävlig men jag kan inte sova. o-nej, inte nu, det är för sent. Låt mig få tycka synd om mig en stund till, jag måste göra det då och då när han inte är här. Roger. Jag vill bara krypa upp hos honom just nu, och ge fan i det här, det är sent. Men han är inte här.
Jag förstår inte varför jag, så fort han inte är i närheten, kommer in i tankebanorna som jag gör. Det sätter sig liksom ett moln långt nere i halsen på mig, någonstans ovanför hjärtat. Det spöregnar där en stund innan det drar vidare. Skit-väder.

Hallå? distrahera mig någon? Det gör mindre ont då.  Jag.. hjälp.

----------------------------------------------------------------------------------------
Där tog det stopp på skrivandet i 10 minuter. Jag vill inte be om hjälp. Hjältarna ber aldrig om hjälp. "Det strålar.." Låt det stråla! Jag bryr mig inte längre. Jag har hunnit bli aggresiv, nu vill jag bara slåss. Men samtidigt: så trött på det här.

Jag kommer må bra, mycket snart, om allting blir som jag vill. Det blir en lång vecka (Med många kvällar som den här). Jag längtar, jag längtar.

yesterdays flowers

where is she?
its getting dissy...

wooh. Härlig dag i Göteborg med Bine och Elias igår, vi gjorde staden osäker. Jag kan ingenting om fotboll, men jag har lärt mig en hej-dundrandes massa hejar-ramsor (Det är ju bra att kunna menar jag)! Vi fick också höra lite av Elias förflutna som suddigumms-samlare - upplyftande på hem-resan. Bine kämpade tappert mot sitt koffein-sug och drack endast 3 burkar cola under dagen. Den fjärde gav han till mig, som jag gav bort halva till Sandra. Jag köpte Babas bilar till Roger, som han har letat (?)! Skaffade RENT också, i förbifarten. Blev åksjuk på vägen hem, fick tugga Calma. Vi hamnade i en väldigt omdiskuterad kö av fordon. Den var lååååååååång. och hackig. uuuusch. Jag började blöda i gommen (anledningen till att jag fick colan) och slutade inte förens 2 timmar senare, när jag kommit hem. Var mysigt på bussen, anyhow, med allt nersläckt och för små säten. Eller iallafall om man skulle dela 3 personer på 2 säten var de för små. Men vi hittade en lösning någongång 13 mil (?!) från herrljunga (bra Elias).
Orkar inte tänka mer (det snurrar för mycket) men några bilder har jag.'

binefghjnbvsdfghjasdfgsdfghjhgfdfsdljgjgkljhgfddrgjmngfdfbchjhf


RSS 2.0