hallelålulja!

   Usch. Jag fryser så att min kropp snart stänger ner versamheten för säsongen. Det har varit en lång dag, på både gott och ont. Den började med de ljuva tonerna av ett ettrigt gökur på Rogers telefon kl halv 7. Eller, de var inte så ljuva ändå kanske, för jag vill ha för att jag tog spjärn med fötter och armar mot väggen för att ha kraft nog att putta ur Roger ur sängen så att han kunde stänga av väckarklocksjäveln så att jag kunde få somna om.
   Klädde på mig, åt frukost och åkte in till stan och skolan. Kvart i åtta befann jag mig på plats och redo för ett engelskaprov.

   Trodde jag då.. 5 över åtta hade jag redan hunnit få ett antal frågetecken innanför pannbenet, då det varken skymtades lärare eller klasskamrater. Jag undrade för en kort sekund om alla hade gått och dött av pest eller liknande i helgen, men ratade ganska snabbt den idén.
   Ute i korridoren, på golvet (som alltid), satt Dauko. Efter att jag hade berättat för henne om min panik över min borttappade klass informerade hon mig snällt om att det minsann var karaktäsämnesvecka denna veckan, och att lektionerna inte hade börjat än. Jag lunkade iväg till schemaläggarN och konstaterade att jag skulle ha kultur större delen av dagen. Och veckan. JAAAAAAAAA! Det är så otroligt skönt!

   Fyra kulturlektioner och en geografilektion senare sprang jag och Zandra bort till F-huset i snöstormen. Två låste dörrar fick vi dra i innan vi tillslut blev insläppta av någon i en tredje. Lite Hallelulja-kör var väl kanskeinte just vad jag kände för idag, men vafan.
   Nu var klockan halv 5, och jag pölsade snällt upp till Nordic club för att ha ett 7 minuter långt samtal om någonting jag knappt har hunnit med att göra ändå (Träna, of course). Ringde pappa och lyckades få honom att komma upp och hämta mig, så att jag skulle slippa gå hem i snålblåsten. problemet var, att när pappa väl kom fram, så var klockan såpass mycket att han inte hade tid att köra hem mig, utan jag fick helt enkelt följa med ut till Åsarp och hämta mamma på jobbet. "tjooo-hoo!" Kände jag INTE då.

   Halv 7 var jag hemma - woohoo! Nu är hon nearly halv 8, och jag har slösat bort snart en timme framför datorn. Mordi och fardi gör omeletti ute i köki. Snart blir det Mati!


Ursäkta mina dåliga försök till islädska, men "hesti" är en förbannat bra ord! Jag har, på tal om häftiga språk, lärt mig att säga ett tyskt ord idag. Det är jag banne mig stolt över! jag hade nog skrivit ner det här, mo jag hade vetat hur det stavas. Jag kan skriva det i ljudskrift, typ. here it goes: Kletfaisluss!


Värt

Jag gjorde ett klatchigt inlägg igår där jag skrev "väckan" istället för veckan då. Det tyckte jag var jäääätteroligt.

Huvudetärtungtochsegtochalltflyterbaraihop

Den här veckan har inte varit så häftig hittills. Det är mest mycket stress och ångest relaterat till skolarbete - och den här väckan är inte ens jobbig på det planet. Men med för lite tid och för mycket att göra så får man väl bita ihop litegrand, antar jag. Jag känner mig mest trött och lite sleten, men det löser sig nog till helgen.

Kent till helgen. Det blir skoj. Men innan det ska vi hinna med en spelning, i fredrikbergsskolans aula, kl 19torsdag. KomditKomdit! Det är gratis! Sponsra Rosa bandet!

Nu kom Travolta med goda nyheter om en hemresa. Då blir vi glada. Hemresor är bra.

Nej, för att avsluta det hela citerar jag mig själv från gårdagen:
"En munk leder lätt till sex"


känsligt

Sitter här och mest tittar på havet. Skriver dubbla arbeten om medeltiden. Eller. Jag är pretty mush done med båda två, men jag måste kanske finslipa dem lite.


Det var lite öppet hus i onsdags. Det var coolt, men jag har ont i halsen nu. Jag tror fan att det har satt sig lite i huvudet också. Ljuskänslig någon? Det blir Stockholm kommande helg, med Biny. Det blir nog bra, för lite har jag allt längtat.

over and out.

RSS 2.0