kamratjo-tobbe flyttar in

Igår vart det lite inflyttningsfest hos killen som är huvudpersonen i dagens rubrik. Det fanns väl i stort sett inte en jävel där som jag kände, men man har ju inte roligare än man gör sig, right? Träffade trevligt folk, må du tro, och jag hade grymt trevligt. Ballerinakex, te-koppar, en gitarr utan a-sträng och gott sällskap är inte fel ibland.

I got something for you, från gårdagen faktiskt: Travolta. Lyssna, det  låter mysigt.

Har blivit brunett, igen, då. Det känns rätt bra, om jag får säga det själv. (jag får inte säga det själv, jag vet det. Vänta tills imorgon bara, vilka klagomål jag kommer att få). Det är fan söndag, och jag tänker ringa juhänna om några timmar och väcka henne för att höra hur dåligt hon mår *skrattar elakt för att jag själv mår superbra*


-senare-

Jag har mina åsikter om moral, men ibland slår de tillbaka mot mig på ett otrevligt sätt. Jag är sen så bång-styrig att jag vägrar att ge vika ändå, och det slutar med att jag blir irriterad. Som nu. Felet är, att jag sitter och är irriterad över fel sak. Moral-helvete.


-ännu senare-

Jag satt med en gammal Aftonbladet förut, i jakt på något vettigt att läsa om - ett mord eller något kanske, jag vet inte riktigt. Jag spånade igenom kultursidorna lite halv-hjärtat, men hade inte riktigt lust att läsa om skuggteater för barn  med deprimerande inslag. Jag krånglade mig i genom sidor om mord och misshandel, och kom på att jag egentligen inte var intresserad av vad som stod.

Vad jag tillslut fastnade vid, var "Generation C" - ett slags rosa-lila tema som Aftonbladet har dragit igång. I eftermiddag har jag alltså grävt fram och läst gamla Aftonbladet (okej, de är kanke från förra veckan), och jag kan säga som såhär: Det här är någonting jag tänker komma tillbaka till här. När vettifan.

Nu blev det ett sju-herrans långt inlägg från min sida. Det var inte tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0