Karate boogie

   Lördagskvällen bjöd på inflyttningsfest hos Ella, en nyare bekantskap, tillsammans med Jesper. Kroatiskt öl och blandad musik i mix med trevliga människor var inte helt fel. Träffade på en halv-kändis som jag knallade neråt Plantis med. Stannade och pratade med lite folk, hittade Sussi, och tog sen en promenad upp till PA där Roger och GB befann sig, halv-nyktra och spelglada. Jag åt säkert 3 kilo knäckebröd och drack 2 liter vatten innan jag lite smått somnade på en sackosäck mitt på vardagsrumsgolvet. Roger väckte mig efter en liten stund och vi knallade hemmåt i sommmarnatten (som hade uppehåll när jag för en gångs skull inte jobbade) runt halv 5. Trevlig kväll, absolut.

   Vaknade standardtid idag (dvs, för en natt-jobbare som jag, vid 12-snåret), och har egentligen inte gjort någonting utöver att repa 2 timmar mitt på dagen - kassaste tiden ever då den förstörde ungefär hela min dag och dess potentiella aktiviteter. Men man får kompromissa. Fast jag är arg nu i eferhand för att jag är sjukt rastlös och utan chanser att lösa det (typ). Min planerade kvällsaktivitet blev mamma-kär och ville stanna kvar ute i bushen, så jag fick bli utan. Det är lätt repets fel. Jag tänker ju inte skylla på något annat, möjligvis jobbet isåfall. Nu är jag för en gångs skull fast hemma hela veckan. Det är också halvkass.


Och internet fungerar knappt. Eller om det är min dator. Kass är det iallafall. Och segt. Hade det varit project runway på tv nu hade min kväll varit räddad. Men det är det ju självklart inte. Jag tänker helt enkelt sitta här och tjura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0