2008: nytt år - nya misstag

Det nya året bringar panik hos människorna på jorden, på ett eller annat sätt.
Hos endel ger det möjlighet till att börja om från det man vill ha avslutat, eller kanske att passa på att göra en förändring eller förbättring i sitt liv, och hos andra ger det bara en känsla av att tiden går för fort.
Min pappa, till exempel, tar vara på årskiftet genom att sluta äta kött. Jag har inte gett mig själv ett löfte, än, men jag är nog av den senare typen människor. Som undrar vart tiden tar vägen. Sen vet jag inte hur missnöjd jag är över situationen. Det kan ju vara positivt också. Jag tänker iallafall inte sluta äta godis, börja träna, eller bli vegetarian. Inte för att det har bytt år iallafall. Men jag skulle väl kunna tänka mig att prova på alla tre sakerna om jag kände för det, men inte just nu.

Nu ska jag tralla ut i mitt kök och ta mig en fudge (ni vet en såndär godis). Sen bär det av vidare ner till grannen och sedan ner till källaren. Mamma var nämligen snäll nog att köpa akrylfärger till mig häromdagen som jag längtat efter att få inviga. Och vem är inte bäst att ha vid sin sida då, om inte Nanna?

Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag utmanar dig att berätta sju sanningar om dig själv! läs mer på dayswillpass.bloggspace.se

2008-01-08 @ 22:15:46
URL: http://dayswillpass.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0